Gezonde voeding, laat snackgroente het werk doen!

Gezond eten hoeft niet moeilijk te zijn. Zelfs onder werktijd kun je al heel makkelijk aan je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente werken, gewoon tijdens vergaderingen. Hoe? Nou simpel, met snackgroenten!

groente-zetjetandenerin - logo

Vergadergroente

Uit onderzoek van Greenco en Wageningen University blijkt dat snackgroente tijdens de vergadering het traditionele koekje bij de koffie kan vervangen. Zelfs als er naast groente ook koekjes op tafel staan, blijkt dat medewerkers voor groenten kiezen. Zo eten ze tijdens een vergadering tot wel een derde van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groente. En het mooie is, snackgroente kunnen op elk moment van de dag. De truc is om te variëren met het groenteaanbod en om mensen een eigen beker groente te geven. Dat maakt het voor mensen extra aantrekkelijk om voor groente te kiezen. En wist je dat al je een derde van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groente haalt, wanneer je tien tomaatjes, drie paprikaatjes of drie komkommertjes eet?

“Een individuele benadering waarbij iedere deelnemer zijn eigen snackbeker krijgt, maakt het voor mensen extra aantrekkelijk om voor groenten te kiezen.” 

Victor Immink, Wageningen Economic Research

Bekijk de volledige onderzoeksresultaten.

Voordelen snackgroente

  • Snacktomaatjes zijn rijk aan vitamine C. Dat helpt je fitter te voelen.
  • Snacktomaatjes bevatten ook kalium. Dit zorgt voor een normale werking van het zenuwstelsel.
  • Snackkomkommertjes zitten vol vocht. Dat zorgt voor een goede vochtbalans!
  • Snackpaprikaatjes bevatten folaat, dat helpt bij werkdagvermoeidheid.