Onlangs gaf wethouder Hans Broekhuizen bij Accell Nederland (producent van onder andere Batavus) de aftrap voor de bedrijvencampagne ‘Drink Water’ in JOGG-gemeente Heerenveen. Hij deed dat door de symbolische overhandiging van de eerste waterkaraf aan commercieel directeur Sten van der Ham. Wethouder Broekhuizen: “Door deze samenwerking kunnen we veel medewerkers enthousiast maken voor water met een smaakje. Zo laten we ouders en hun kinderen ervaren hoe gezond en lekker water drinken is. Prachtig om te zien hoe bedrijven zich inzetten voor de gezondheid van hun medewerkers en hun gezin.

wethouder Hans Broekhuizen

DrinkWater-op het werk en thuis

Dertien bedrijven in Heerenveen begonnen samen met de gemeente Heerenveen met de campagne ‘Drink Water’. Door medewerkers water met een smaakje aan te bieden, ervaren ze hoe leuk en lekker water drinken is. Gedurende een jaar krijgen medewerkers elke maand een ander smaakje aangeboden. Daarnaast ontvangen ze een glazen waterkaraf met twee drinkglazen voor thuis en ook een receptenwaaier zodat ze zelf smaakwater kunnen maken. Op die manier kunnen ze ook hun gezinsleden de smaakjes laten proeven.

Deelnemende bedrijven

De bedrijven die aan deze campagne meedoen zijn: Batavus, Royal Smilde, Portena, Fonterra, Royal A-ware, Tjongerschans, BASF, Jongbloed, Omrin, Lidl, Beenen, Rabobank en VDL Bus. Ook de gemeente Heerenveen doet mee. De bedrijvencampagne ‘Drink Water’ maakt deel uit van de samenwerking tussen JOGG-gemeente Heerenveen en vijftien bedrijven, waaronder Antea Group en Pipe Protection.


Biedt lokaal inspiratie: water drinken is leuk en lekker!

Het doel van de DrinkWater campagne in Heerenveen was inspiratie bieden aan volwassenen en kinderen. Door de eenvoudige opzet is het gemakkelijk te organiseren en daardoor te dupliceren bij andere bedrijven in Heerenveen.

Wat heeft het opgeleverd:

  • Inspiratie: water drinken is leuk en lekker!
  • Focus op werksituatie, met link naar het gezin.
  • Kick-off pakket om thuis te gebruiken.